در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی «رصتا» مطرح شد؛

اکران سریال‌ها و برنامه‌ها، بخش جدید نمایشگاه «رصتا» | نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ شهریور برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه ملی «رصتا» با حضور سکوهای صوت و تصویر، شرکت‌ها و موسسات تولید محتوا در فضای مجازی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری کشور و به‌ویژه سازمان صداوسیما از ۲۶ الی ۲۹ شهریور امسال در مصلی امام خمینی(ره) در تهران برگزار می‌شود.
سومین نمایشگاه ملی «رصتا» با حضور سکوهای صوت و تصویر، شرکت‌ها و موسسات تولید محتوا در فضای مجازی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری کشور و به‌ویژه سازمان صداوسیما از ۲۶ الی ۲۹ شهریور امسال در مصلی امام خمینی(ره) در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۴۰۱
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه

به گزارش خبرنگار جام‌جم، نشست خبری برگزاری سومین نمایشگاه ملی رصتا صبح روز یکشنبه ۲۱ مرداد با حضور سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و برخی مسئولان ساترا و اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد. 

در این نشست سعید مقیسه، طی سخنانی ضمن تشریح اهداف برپایی سومین نمایشگاه رصتا گفت: ما در دوره سوم نمایشگاه از همه سکوهای فعال و دارای مجوز، ‌شرکت‌های وابسته به این سکوها، اندیشکده‌ها، ‌پژوهشگاه‌ها، دعوت می‌کنیم که با ثبت‌نام در سایت ساترا به نشانی satra. ir جهت شرکت در نمایشگاه ملی رصتا در تهران اقدام کنند. امسال این نمایشگاه با ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دو دوره قبل به علاقه‌مندان و مردم عرضه می‌شود که از آن جمله ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان و حمایت‌کنندگان سکوها صوت و تصویر است. همچنین ایجاد فرصت برابر برای توسعه سکوها و صنایع کوچک و از طرفی حمایت‌های معنوی و مادی از سکوهای دارای مجوز از اهداف ماست.

وی با اشاره به این‌که برگزاری این نمایشگاه امکان ارتباط کاربران و مخاطبان با مسئولان و سکوها را هم فراهم می‌آورد، افزود: جلب حمایت‌های دولتی و رسانه‌ملی از سکوها یکی از اهداف مهم رصتاست. 

مقیسه با تاکید بر این‌که ارتباط با متخصصان امر و تعامل بین مخاطبان با ساترا و مسئولان و سکوها و نیز شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و ارزش‌‌آفرینی رسانه‌ها و حفظ مخاطب برای ما بسیار مهم است، گفت: در این نمایشگاه نشست‌های مختلف تخصصی و عمومی برپا می‌شود و اطلاع‌رسانی آخرین دستاوردها را برای مردم نیز خواهیم داشت .

رئیس ساترا با بیان این مطلب که در حال حاضر بیش از ۴۵۰ سکوی فعال تولید و محتوا داریم، گفت‌: بیش از ۲۵۰ سکو امسال در نمایشگاه رصتا حضور پیدا می‌کنند و البته هدف ما جریان‌سازی و بستر‌سازی، توسعه محتوای سالم، امن و مفید در سکوهای تولید محتواست. از طرفی هم تلاش داریم که در تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران، خانواده‌ها، بازاریابی و بازارسازی و عرصه اقتصادی تولیدکنندگان به‌نحو احسن بکوشیم .

مقیسه همچنین با اشاره به این‌که در سومین نمایشگاه ملی رصتا بخش‌هایی از سازمان صداوسیما که به نوعی در ارتباط با سکوهای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی هستند ــ مثل برخی از معاونت‌های رسانه‌ملی ــ حضور خواهند داشت، گفت: به غیر از بخش‌هایی از سازمان صداوسیما، نهادهایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و برخی دیگر از سازمان‌های فرهنگی و هنری کشور هم در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز نوآوری و خدمات رسانه هم با تعدادی از شرکت‌کننده‌ها و کارشناسان خود در این نمایشگاه حاضر می‌شود و خدمات رسانه‌ای به سکوهای دارای مجوز اهدا می‌کند .

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی همچنین با بیان این‌که در سومین نمایشگاه ملی رصتا سلسله نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان، چهره‌های هنری و فرهنگی کشور و همکاران و مسئولان ساترا برای عموم بازدید‌کنندگان و مردم برپا می‌شود، افزود‌: نشست‌های امسال نمایشگاه بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته است و در این نشست‌ها بازدیدکنندگان با همراهی و همیاری همکاران ساترا به‌طور ویژه از غرفه‌ها دیدار می‌کنند.

مقیسه با بیان این‌که امسال مراسم افتتاحیه و اختتامیه در روزهای ۲۶ و ۲۹ شهریور برگزار می‌شود، گفت‌: در ساعت ۱۰ صبح تاریخ ۲۶ شهریور مراسم افتتاحیه نمایشگاه را در مصلی امام خمینی(ره) تهران خواهیم داشت و در تاریخ ۲۹ شهریور هم آیین اختتامیه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این دوره از نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی در همین رابطه افزود: همچنین امسال جشنواره برگزیدگان آثار برتر را هم داریم که این آثار در موضوعات مختلف داوری می‌شوند و از بهترین غرفه نمایشگاه تا سکوهای بهتر که بالاترین رتبه را در نظام رتبه‌بندی ساترا کسب کنند و شاخص‌های لازم را به‌دست بیاورند به‌عنوان برگزیده برتر انتخاب و معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر رسانه‌های فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با اعلام این خبر که امسال برای اولین‌بار بازدیدکنندگان شاهد اکران اولی برخی آثار تولیدی سکوها خواهند بود، گفت‌: بخش جدیدی را امسال برای نخستین‌بار در نمایشگاه ملی رصتا داریم و آن بدین‌گونه است که اکران برخی از آثار تولیدی که توسط سکوهای صوت و تصویر فراگیر تولید و تا‌کنون به نمایش در نیامده است برای نخستین‌بار در این نمایشگاه برای عموم مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه به اکران گذاشته می‌شود. هدف از این نوع اکران جذب مخاطب بیشتر است .
رئیس ساترا در‌خصوص بین‌المللی‌شدن نمایشگاه رصتا هم گفت‌: در این خصوص و این‌که حضور تنظیمگران خارجی را در این نمایشگاه داشته باشیم در حال حاضر برنامه‌ای نداریم، اما بنا داریم که فعالیت‌های بین‌المللی ساترا را در نمایشگاه اعلام کنیم که ان‌شاءا... توسط همکاران ما در نمایشگاه عنوان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها